.  » αρχική σελίδα

 :: Επιλέξτε θέμα προς προβολή ::



ΝΙΑΡΧΟΣ κεφάλαιο 8



8. Ο κόσμος της χλιδής 

0039 0040 00360035

1. Η χλιδή στο κόσμο της... ο βασιλιάς του κασιτέρου Πατίνο με την χρυσομένη σύζυγό του, πρώην στάρλετ. 2. Το "αεράτο φιλί" της σταρ Μέρλ Όμπερον με την κόμισσα Κρέστι. 3. Η σούπερ σταρ Ρίτα Χέηγουορθ -κυρία Αλι Χαν- με την δούκισσα του Γκλόστερ. 4. Ο ο Νιάρχος με την σύζυγό του Ευγενία Λιβανού.

Ανέκαθεν ο μέγας πλούτος  επιδεικνυόταν σαν τα κουνήματα κονομημένης αγέρωχης πουτάνας. Όπως  στη δεξίωση του Βολιβιανού βασιλιά του κασσίτερου Αντόνορ Πατίνο και της νεώτερής του συζύγου του,  πρώην στάρλετ, σε μιά επίδειξη πλούτου και χλιδής, σαν εκείνες των προπολεμικών μαχαραγιάδων και του Σάχη της Περσίας. Συσσώρευση πλούτου, ομορφιάς, προσωπικοτήτων, ταλέντων... Οι προσκλήσεις είχαν σταλεί τέσσερις μήνες πριν στους φίλους του οικοδεσπότη, που οι γυναίκες τους δεν είχαν στο νού τους τίποτε άλλο, εκτός από τι θα φορέσουν και πως θα παρουσιαστούν στο γκαλά των ευνοουμένων της Γης... Κι ανάμεσα  στις προσωπικότητες  θα τρύπωναν  οι ζιγκολό περιωπής και οι κοσμικές πόρνες, η καυτερή σάλτσα  στη πιατέλα της υψηλής κοινωνίας... Σωματοφύλακες δεν υπήρχαν τότε αλλά όπως πάντα σφουγγοκωλάριοι και ρουφιάνοι... 

 Από την προηγούμενη μέρα της μεγάλης βραδιάς, αλλά και ανήμερα του γκαλά, φτάνανε στο αεροδρόμιο της Λισαβόνας τα ιδιωτικά αεροπλάνα και στο λιμάνι τα κότερα και οι θαλαμηγοί... Τα ξενοδοχεία της παραλίας του Εστορίλ, όλα φημισμένα, να φιλοξενούν, όχι μόνο επώνυμους καλεσμένους, αλλά και μετρ της ραπτικής, κομμωτές και αμπιγιέζ από το Παρίσι, το Λονδίνο, τη Ρώμη, τη Νέα Υόρκη, το Μπουένος Άιρες, το Μοντεβίδεο... Ειδική πτήση κι από το Λος Άντζελες με σταρ του κινηματογράφου και του τραγουδιού... Κι ανάμεσα στα γκλάμουρους ονόματα, ιδιωτικοί ντετέκτιβ, σοφέρ, καμαριέρες... Τότε ήταν που ο Νιάρχος ζήλεψε τον πλούτο και τη χλιδή κι εξομολογήθηκε στον εαυτό του ότι καλώς αγόρασε τα πλοία των θείων στο όνομα του, που αργότερα τους αποζημίωσε, και έκανε τη σερμαγιά για τη μετέπειτα εφοπλιστική του εξόρμηση...

Ο γέρος ταρακουνήθηκε στην πολυθρόνα, άνοιξε τα μάτια, έκανε να ρωτήσει «που βρίσκομαι», αλλά είδε τη νοσοκόμα να του κρατάει το χέρι χαμογελώντας και να τον ρωτάει γλυκά: "Βλέπατε όνειρο, σερ;"

— Αν ήμουν νέος, θα ήταν όνειρο... Έτσι, όμως, που έχω καταντήσει, μόνο εφιάλτες βλέπω...

Έστρεψε το χέρι του κι έπιασε την παλάμη της όμορφης νοσοκόμας, τη χάιδεψε με τα κοκαλιάρικα δάχτυλα του: Θα σου πω, κούκλα μου, τι έβλεπα... Έβλεπα τον εφιάλτη της ομορφιάς που γερνάει και μαραζώνει... Βρισκόμουνα σε ένα χορό

Η νοσοκόμα άκουγε όλα αυτά τα ονόματα και δεν μπορούσε να πιστέψει ότι ένας Νιάρχος της μιλούσε για τις ωραιότερες σταρ του παρελθόντος, που έβλεπε στο «λέιτ σόου» της τηλεόρασης... Θα το ΄λεγε στο φίλο της και στις φιλενάδες της και δεν θα την πίστευαν... Κι ακόμη περισσότερο, με αυτό που της έλεγε τώρα ο μεγαλοεφοπλιστής:  Όλες ήσαν όμορφες, μικρούλα μου... Αλλά κι εσένα, αν σε έστελνα στους αισθητικούς, κομμωτές, μόδιστρους και κοσμηματοπώλες που πήγαιναν εκείνες, φιγουρίνι θα σε κάνανε και όλοι θα ρωτούσαν ποιά είναι αυτή η κουκλάρα...

— Με κολακεύετε, σερ.

— Θα σε κολάκευα, αν ήμουν ακόμη υγιής κι όχι ανήμπορος, για να σε κουτουπώσω στο κρεβάτι...

— Θα γνωρίσατε πολλές ωραίες και διάσημες γυναίκες, σερ.

Ορίστε μας, σκέφτηκε ο γέρος: Δώσε θάρρος στο χωριάτη, να σ' ανέβει στο κρεβάτι... Θα συνέχιζε, όμως, την κουβεντούλα, γιατί έσπαζε τη μονοτονία του... Γι' αυτό δεν τη διαβολόστειλε, αλλά συνέχισε να απαντά στην ερώτηση της, ή μάλλον στον εαυτό του:" Και γνώρισα και απόλαυσα πολλές ωραίες και διάσημεςγυναίκες, μα τι απόμεινε από το δρομέα που κάνει γρήγορη κούρσα και ξεψυχάει πριν το νήμα του τέλους... Σαν κόκοραςτης, που βάτευε σαν αστραπή τις κότες, χωρίς να ξέρει ότι θα καταντούσε γυμνολαίμης και ξεπουπουλιασμένος, μπαίγνιοτου κοτετσιού...

— Μου λέγατε, σερ, για κάποιο χορό με όμορφες ντάμες και κοψψούς καβαλιέρους... Ένας από αυτούς θα είσαστε κι εσείς, σερ... Να, λοιπόν, που δεν ήταν εφιάλτης, αλλά όνειρο με όμορφες αναμνήσεις...

— Βλακείες... Ένα στημένο σκηνικό, ένα μαυριτανικό περίπτερο για χίλιους καλεσμένους του βασιλιά του κασσίτερου,που μετά τη φιέστα το αποσυναρμολόγησαν... Μυρωδιές αρωμάτων και καπνού τσιγάρου και πούρου, που σκέπαζαν τη θηλυκότητα και τη βαρβατίλα, γιατί μετά τη γιορτή όλες κι όλοιστο σεξ θα καταλήγανε, με την όρεξη τους ή με την ανορεξίατους, με τη θέληση τους ή επί πληρωμή... Οι κροίσοι και οι γέροι με τα λεφτά τους και τα κερατά τους και οι πλέι μπόι με ό,τι διαθέτανε στα σώβρακα τους... Μην κάνεις πως δεν σου αρέσουν αυτά που λέω, γιατί κι εσύ θα ήθελες για σύζυγο ένα λεφτά, έστω και γέρο και για εραστή ένα κοτσονάτο νέο...

Ο στόλαρχος άφησε το χεράκι της νοσοκόμας κι έγειρε πίσω... Ξανακοιμότανε, ξανάμπαινε στο όνειρο του... Το απέραντο από πράσινο μάρμαρο μπαρ, τα κοραλένια κόκκινα μεταξωτά χαλιά, οι κρυστάλλινοι καθρέπτες, ο φανταχτερός διάκοσμος και μέσα σε όλο αυτό το κιτς, πίνακες διάσημων καλλιτεχνών... Πανάκριβη παρακαταθήκη φτωχών ζωγράφων που πεινούσαν και έδιναν τα έργα τους για ένα κομμάτι ψωμί... Και θησαύρισαν μετά το θάνατο τους οι γκαλερίστες... Και τους απολαμβάνουν στα μέγαρα τους οι πλούσιοι συλλέκτες... Ο μπάτλερ κρυφάκουγε αυτά που διηγείτο ο γέρος στη νοσοκόμα κι όταν διαπίστωσε ότι το αφεντικό του ροχάλιζε, σκέφτηκε ότι τα χλιδάτα πάρτι τύπου νοτιοαμερικάνικης φιέστας μοιάζανε με γύφτικα πανηγύρια. Κι ας ήσαν φορτωμένα από χρυσό, ελεφαντόδοντο και πολύτιμους λίθους στους λαιμούς και στα χέρια των κυριών με τις έξωμες τουαλέτες... Πολύ αργότερα ο Ωνάσης και ο Νιάρχος σνομπάρανε αυτό το συρφετό των γαλαζοαίματων και των νεόπλουτων και, επιλέγοντας μονάδες της πολιτικής, του πλούτου, της ομορφιάς, των ταλέντων, τις φέρνανε με τα ιδιωτικά τους τζετ στη «Χριστίνα» και στην «Κρεολή» κι οι παπαράτσι τους βλέπανε με τηλεφακούς...

Ο Τομ χώθηκε βαθιά στον καναπέ κι έγνεψε στη νοσοκόμα να τον σκουντήσει αν έβλεπε να ξυπνάει το αφεντικό... Η κοπέλα κούνησε καταφατικά το καλοχτενισμένο κεφαλάκι της κι άρχισε να σκέφτεται τα δικά της... Απορούσε με τον μπάτλερ, που, αν και έδειχνε ακόμη κοτσονάτος, ποτέ δεν έκανε μπανιστήρι στα μπουτάκια της, που τόσο έντεχνα μόστραρε , για να εξασφαλίσει κανένα δωράκι του... Οι βάρδιες το κουτσομπόλευαν η μια με την άλλη ότι ο Τομ ήταν ένα ουδέτερο και ανέκφραστο ον, χωρίς συναισθήματα χαράς, ευχαρίστησης, λύπης ή κι ακόμη αηδίας, όταν βοηθούσε στο ξεσκάτωμα του γέρου... Ο Θωμάς, που όλοι τον ήξεραν ως Τομ, είχε τεντωμένο το ένα αυτί, μήπως ξυπνήσει ο σερ, αλλά το μυαλό του δούλευε... Αναρωτιόταν αν θα έκανε καλά να βγει στη σύνταξη, όπως είχε αποφασίσει, επικαλούμενος σοβαρούς λόγους υγείας ή μήπως έπρεπε να μείνει ως το τέλος, ώσπου να βγει η ψυχή του δικού του ψυχοβγάλτη... Ό,τι και να αποφάσιζε, όμως, μετά θα αποσυρόταν, για να επεξεργαστεί τα αποκόμματα που είχε συγκεντρώσει από εφημερίδες και περιοδικά και μαζί με τις δικές του εμπειρίες, να έγραφε ένα βιβλίο για τους «Χρυσούς Έλληνες» και κυρίως για το Μεγάλο Αφεντικό του... Είχε επηρεαστεί από την ταινία του Άντονι Χόπκινς στο ρόλο του αγγλοσάξονα μπάτλερ και ονειρευόταν να γράψει για τον «όμορφο κόσμο» και το «σμαρτ σετ» της δεκαετίας του 50 ως το «τζετ σετ» του 60... Μισάνοιξε το ένα μάτι, είδε το αφεντικό του να κοιμάται του καλού καιρού και συνέχισε να αναπολεί το μαγικό, αλλά και στριφνό κόσμο των μεγιστάνων, κροίσων και γαλαζοαίματων, που είχε σερβίρει την παλιά υπέροχη εποχή, κοντά στο στόλαρχο, στα πάρτι, στις δεξιώσεις και στις κρουαζιέρες του, τότε που πασχίζανε να τους καλέσει κοσμικογράφοι, καλλονές, καλλιτέχνες... Κι από κοντά οι μετρ της ραπτικής, οι κομμωτές, οι αισθητικοί, οι πλασαδόροι και οι κωλογλείφτες της λεγόμενης «χάι σοσάιετι», τσιμπούρια που κολλάνε σε σκύλες ράτσας, είχε ακούσει να σχολιάζει ο σερ... Ο Τομ σχεδίαζε στη σκέψη του τα κεφάλαια του βιβλίου του, που θα περιείχε αποφθέγματα αριστοκρατών από τα γεννοφάσκια τους... Να, παράδειγμα, ο κόμης Λανφράνκο Ρασπόνι, που έγραφε ότι οι γυναίκες του «σμαρτ σετ» φιλιούνται στον αέρα, για να μη χαλάσουν το μακιγιάζ τους και οι άντρες, μόλις αγγίζουν το μάγουλο μιας κυρίας, ακόμη και στενής φίλης τους, κοιτάζοντας μάλιστα στον αέρα, χωρίς κανένα αίσθημα και πάθος, για να μην παρεξηγηθούν... Θα βάλω και τα δικά μου: Μαριονέτες στο σαλόνι, παθιασμένοι στο κρεβάτι... Βρήκα και τον τίτλο αυτού του κεφαλαίου, ενθουσιάστηκε ο Τομ: Σαλόνι και κρεβατοκάμαρα...

 Ήδη είχε συγκεντρώσει αποκόμματα και φωτογραφίες, από κοσμικές στήλες, που έδειχναν να φιλιούνται σαν κολόνες από πάγο η Μπεγκούμ Αγά Χαν, η Ρίτα Αλί Χαν, γνωστότερη ως Ρίτα Χέιγουορθ,η κόμισσα Κρέσπι, η Ευγενία και η Αθηνά Λιβανού, η πριγκίπισσα Φον Χοχενλόε, οι κυρίες Ανιέλι και Ρότσιλντ και άλλες της αριστοκρατίας. Με κλειστά μάτια έξυσε το σαγόνι του και εμπνεύστηκε ένα άλλο κεφάλαιο: Ποιοί έμπαιναν σ' αυτό τον κλειστό μαγικό κόσμο των very important person; Για να χαρακτηριστεί κάποιος VIP , έπρεπε, αν δεν ήταν γαλαζοαίματος, να διακρίνεται στην τσέπη και να ελέγχει μεταφορές σε γη, αέρα και θάλασσα, να είναι μεγαλοβιομήχανος, μεγαλοτραπεζίτης, μεγαλοεκδότης ή διάσημος επιστήμονας ή καλλιτέχνης. Ο μπάτλερ άνοιξε τα μάτια κι έβγαλε από το ντοσιέ του ένα πολύτιμο κατάλογο. Θα του χρησίμευε στο βιβλίο του.

Το ημερολόγιο των vips (1969)

Ιανουάριος: Ετήσιος χορός, στην ιταλική Κορτίνα, των Φίρστενμπεργκ. Χειμερινά σπορ στο Σ. Μόριτς. Ταξίδι στην Τύνιδα και σαφάρι στην Κένια. Φεβρουάριος: Οι γεροντότεροι βρίσκονται ακόμη στο Ιγκλ κλαμπ του Σ. Μόριτς ή στο Κινγκς της Κορτίνα. Οι νεότεροι ετοιμάζονται για το καρναβάλι του Ρίο και δύο εκατοντάδες καλεσμένοι θα πάνε στο χορό που θα δώσει, στο Ακαπούλκο, η σταρ του Χόλιγουντ Μερλ Όμπερον με το βιομήχανο σύζυγο της Μπρούνο Παλιάι.
Μάρτιος - Απρίλιος: Μήνες χωρίς ομαδικές συγκεντρώσεις, πλην εκείνων με επίσημο ένδυμα: Απονομή των Όσκαρ και Φεστιβάλ Κανών, για κείνους που αγαπούν τον κινηματογράφο και τις στάρλετ...
Μάιος: Για τους παρατρεχάμενους των γραμμάτων, η απονομή των βραβείων λογοτεχνίας. Για τους νεότερους το Γκραν Πρι του Μόντε Κάρλο και για τους φιγουρατζήδες το Αεροναυτικό Σαλόνι των Παρισίων.
Ιούνιος: Κουραστικός μήνας: 5 του μηνός, το ντέρμπι στο Δουβλίνο και την επομένη, ο χορός της παραδοσιακής οικογένειας ζυθοποιών Γκίνες. Στις 15, στο Παρίσι, ο χορός του Καρίμ Χαν στο Πρε Καταλάν του δάσους της Βουλώνης. Στις 23 αρχίζει η σεζόν Μπαλέτου στη Φλωρεντία. Επιστροφή στο Παρίσι για το χορό του Ρότσιλντ. Τέλη του μηνός, το Γκραν Πρι του Άσκοτ στο Λονδίνο και το Φεστιβάλ των δύο Κόσμων στο Σπολέτο. Ιούλιος: Κοσμικοί και κουλτουριάρηδες θα συναντηθούν στο βραβείο γραμμάτων Στρέγκα, για να φύγουν βιαστικοί για το Λονδίνο, όπου αρχίζει το τενιστικό Ουίμπλετον. Μετά, κάποιοι θα πάνε στο Ζουάν λε Πιν, για το διεθνές φεστιβάλ τζαζ.
Αύγουστος: Ο πλούτος, η ομορφιά και η τέχνη, επί υψηλού επιπέδου, αυλακώνει με κότερα και θαλαμηγούς τη θάλασσα. Ελάχιστοι τυχεροί όμως έχουν καταφέρει να προσκληθούν στη «Χριστίνα» και στην «Κρεολή» ή στο Σκορπιό και στη Σπετσοπούλα του Ωνάση και του Νιάρχου, όπου παραμονεύουν νύχτα μέρα οι παπαράτσι. Οι υπόλοιποι θα παρηγορηθούν με μια πρόσκληση στο χορό του Αλί Χαν, στο Πόρτο Ροτόντο.
Σεπτέμβριος: Ο χορός, κυρίως των γαλαζοαίματων, του δούκα του Κασάνο στη Νεάπολι και του Σικόνια στη Βενετία, όπου και το Φεστιβάλ. Αλλά πολλοί εκλιπαρούν μια πρόσκληση για το χορό του Αντόνορ Πατίνο, βασιλιά του κασσιτέρου, στο Εστορίλ. Είναι και η παραδοσιακή Έκθεση των Αρχαιοπωλών στη Φλωρεντία.
Οκτώβριος: Την πρώτη Κυριακή του μηνός, γίνεται η μεγάλη ιπποδρομία τουΑρκ ντε Τριόμφ στο Παρίσι. Αμέσως μετά, αρχίζει η αμερικανική περίοδος, πέρα από τον Ατλαντικό, με τους χορούς των Κένεντι, των Ροκφέλερ, των Βάντερμπιλτ...
Νοέμβριος - Δεκέμβριος: Καλλιτεχνικές εκθέσεις και πλειστηριασμοί'στου Σόθμπι για χριστουγεννιάτικα δώρα. Για τους φίλους της όπερας, Ρώμη και το κλου η Σκάλα του Μιλάνου
.

Ο πεπειραμένος μπάτλερ, που είχε γνωρίσει και σερβίρει επώνυμους και διάσημους του κλειστού κυκλώματος, αναρωτιόταν αν οι περισσότεροι απ΄ αυτούς τους «νομάδες» του πλούτου και της αίγλης ήσαν άξιοι του χαρακτηρισμού μέλη του «σμαρτ σετ» ή απλώς ανήκαν σε μια «ντόλτσε βίτα», που θύμιζε εφησυχάζοντες στα ανάκλιντρα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας που έσβηνε... Είχε βρει κι ένα απόκομμα παλιού περιοδικού, που έκανε χιούμορ... Ο δημοσιογράφος ζητούσε από επώνυμους να του πουν μερικούς vips της ιστορίας και εκείνοι του είχαν αναφέρει τους: Δία, Αφροδίτη, Άδωνι, Ελένη, Πάρι και Έκτορα της Τροίας, Πλάτωνα, Αλκιβιάδη, Αντώνιο και Κλεοπάτρα, Ραφαήλ, Λεονάρντο ντα Βίντσι, Ντ' Ανούντσιο, Όσκαρ Ουάιλντ, Αλφρέντ ντε Μισέ και Γεωργία Σάνδη, Ρενουάρ, Προύστ, Σταντάλ, ακόμη και τον Αθω των Τριών Σωματοφυλάκων και τον Κόμη Μοντεκρίστο... Θυμόταν ο Τομ ότι ο στόλαρχος, όταν είχε δει αυτό το γραφτό, το είχε χλευάσει και είχε πει: Κουταμάρες... Ο Άδωνις, ο Πάρις, ο Αλκιβιάδης δεν ήσαν νips της εποχής τους, αλλά πλέι μπόι και τεκνά...

Ο Νιάρχος ούτε ήθελε να ακούσει για τα μαντρόσκυλα και τους κεραμιδόγατους, που τριγυρίζανε τις λυσσασμένες σκύλες και γάτες του πλούτου, της ομορφιάς και της τέχνης, όπως ήσαν η Μπάρμπαρα Χάτον, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η πριγκίπισσα Μαργαρίτα και τελευταία η Καρολίνα του Μονακό... Ο Τομ είχε οτις σημειώσεις του πολλές τέτοιες, με ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες: Η ώριμη Σάρα Τσόρτσιλ, ανιψιά του Πατέρα της Νίκης, που είχε παντρευτεί τον δικό μας Θόδωρο Ρουμπάνη, αφού είχε ξεπετάξει ο Έλληνας πλέι μπόι τη Ζαν Μορό... Ο Σασά Ντιστέλ, που έκανε καριέρα λόγω Μπριζίτ Μπαρντό... Άλλος δικός μας, ο Τεό Σαγκαπό, παρακατιανός αυτός, που τον παντρεύτηκε η ανυπέρβλητη ως φωνή, αλλά αξιολύπητη ως γυναίκα, η Εντίθ Πιάφ... Κι άλλος «Έλληνας θεός», όπως τον αποκάλεσε η Άννα Μανιάνι, όταν τον είδε, ο Φοίβος Ραζής, που είχε πλαντάξει μαζί του η πολυεκατομμυριούχα Νάνσι Ντιπρέ και οι Ζαν Κοκτό και Ζαν Μαρέ τον είχαν ανακηρύξει τον ωραιότερο άντρα που είδαν ποτέ. Υπήρχαν όμως και οι ματσωμένοι κεραμιδόγατοι, όπως ο Πορφίριο Ρουμπιρόζα, μέγας προικοθήρας, ο Αλί Χαν, ο Γκούντερ Ζακς, ο Ρεϊνάλντο Χερέρα (η πραγματική αιτία, για να χωρίσει η Τίνα από τον Ωνάση) και φυσικά οι Ωνάσης και Νιάρχος, που όποια γούσταραν την έφερναν με τζετ σετ και ελικόπτερο στη θαλαμηγό τους... Τα σκεφτόταν όλα αυτά ο υποτακτικός του στόλαρχου, που κάθε τόσο μισάνοιγε τα βλέφαρα του, για να είναι έτοιμος να εκτελέσει τις εντολές του κροίσου, που ονειρευότανε να βγάλει στη δημοσιότητα το βίο και τα κατορθώματα του.  ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...

  


Hopcins  Aristos1  OnasLA 

Και ο Ωνάσης ήταν κοσμικός, αλλά τον ευατό του τον εύρισκε στο λαικό γλέντι, που απεχθανόταν ο Νιάρχος... 1. ο Ωνάσης ην εποχή του πολέμου στο Χόλιγουντ, με την εξαδέλφη του Νιάρχου Αγλαία Κουμάνταρου και την ηθοποιό Μύριαμ Χόπκινς 2. προσέρχεται σε δεξίωση 3. με τον πολιτικό Χάμφρευ, την Μαρία Κάλλας, την Εύα Γκάμπορ, τον Κάρυ Γκραντ. 

προστέθηκε στις: Δευτέρα 18.01.2016

 
 

:: αρχική :: προφίλ :: επικοινωνία :: εικόνες

© Δημήτρης Λιμπερόπουλος :: ...Webmaster