.  » αρχική σελίδα

 :: Επιλέξτε θέμα προς προβολή ::



ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ (ξένος και δικός μας)

MARAG.

Μάθε
παιδί μου
τους άξιους

10-16 Μαρτίου 2011 εβδομάδα Θόδωρου Μαραγκού στο κινηματογράφο  "Κνωσσός" στη Πλατεία Αμερικής.

-------------------------------------------------------

Οι κλέφτες του χρόνου

 Επισκέπτη εδώ θα βρεις κάποια σχόλια, φωτογραφίες και βίντεο  του παζλ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ, που έκανε τη γενιά μου όχι μόνο να ψυχαγωγείται αλλά να σκέφτεται και να ονειρεύεται στις σκοτεινές αίθουσες...

5-12-2010

η Ελλάδα ισοβίτης της αγυρτείας...

Βλέποντας χθες στη τηλεόραση τη  ταινία  "Ισοβίτες"  κατάλαβα γιατί η Ελλάδα οδεύει στη πνευματική  παρακμή ενός λαού και στη διαφθορά και αγυρτεία των ταγών της σε όλους τους τομείς, από τη πολιτική ως  τη παιδεία και τη δημοσιογραφία... Γιατί αν ένας σκηνοθέτης όπως ο δημιουργός της ταινίας αυτής, ο Θόδωρος Μαραγκός, περνάει εντελώς απαρατήρητος στο δρόμο, ενώ διάφοροι τσαρλατάνοι και ψωνάρες γίνονται αντιληπτοί με επιφωνήματα θαυμασμού (ουάουααα!!!) τότε μας αξίζει η μιζέρια και η κατάντια μας... Ο Μαραγκός είναι  τιμημένος  Έλληνας σκηνοθέτης με ντουζίνα βραβείων στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (και στο εξωτερικό)  και οι ταινίες του έχουν σπάσει τα ταμεία, όπως το "Μάθε παιδί μου γράμματα", το "Λάβετε θέσεις", "Από που πάνε στη χαβούζα", το "Σφίξε Θανάση το ζωνάρι" κ.ά.  Όσο για το ντοκιμαντερίστικο "Black μπεεε..."  έπρεπε να διδάσκεται στα Πανεπιστήμια...

Στους "ισοβίτες" πρωταγωνιστούν δύο υπέροχοι ηθοποιοί, οι Τάκης Σπυριδάκης και Βαγγέλης Μουρίκης, που κι΄αυτοί στο δρόμο θα περνούν απαρατήρητοι. Αν ο Σπυριδάκης ζούσε  στο Χόλιγουντ, από νεαρός θα ήταν ένας Τζέημς Ντιν ή Σαλ Μινέο της οθόνης.  

Οι ταινίες του Θόδωρου Μαραγκού

Ο Θόδωρος Μαραγκός είναι, μαζί με τον Δήμο Αβδελιώδη και τον Νίκο Αλευρά, από τους λιγοστούς εκείνους σκηνοθέτες που, παρά τις μόδες και τα διάφορα ρεύματα, ακολουθούν έναν δικό τους, μοναχικό, συχνά δύσκολο δρόμο. Σε μια σειρά ταινίες, από το «Από πού πάνε για τη χαβούζα;» μέχρι το «Black Μπεε», ο Μαραγκός δεν έπαψε να διακωμωδεί και να σατιρίζει τα κακώς κείμενα της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας.

ΚΛΙΚ ΕΔΩ:

ΣΙΝΕΜΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ  ΣΚΑΣΙΑΡΧΕΙΟ ΣΤΟ ΡΟΖΙΚΛΕΡ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΧΟΛΙΓΟΥΝΤ

ΣΙΝΕΜΑ Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ πριν 114 χρόνια (1895) η πρώτη προβολή και οι πρώτοι 35 θεατές

viscondi300Λουκίνο Βισκόντι

Περιμένοντας τη δύση της ζωής μου, ασχολούμαιgatopardos250 (με ημιμάθεια)  και για τον κινηματογράφο, που αγάπησα σαν  αναγνώστης ενός βιβλίου που το διαβάζει όχι για να ψυχαγωγηθεί,  αλλά για να ταξιδέψει στη σκέψη και στο όνειρο... Παραθέτω εικόνες, που έρχονται συχνά από το παρελθόν, όπως αυτή εδώ η αφίσα απο τον "Γατοπάρδο" του Λουκίνο Βισκόντι, για τον οποίο η Μαρία Κάλλας μου είχε πει ότι "ίσως, είναι το μόνο πρόσωπο που  άξιζε να γνωρίσω στη ζωή μου..." Βλέποντας πρόσφατα κάποιες κασέτες από ταινίες του, συνειδητοποιώ ότι ο Βισκόντι  είδε  απο την αρχή της καριέρας του, την παρακμή και την αποσύνθεση του ανθρώπου (και κατ΄επέκταση της κοινωνίας)  που εγώ  μόλις τώρα, στα γεράματα, τη νιώθω... Και δεν ήταν μόνο ο Βισκόντι, αλλά και άλλοι δημιουργοί του κινηματογράφου, που έκαναν (και κάνουν) σινεμά-ιεροτελεστία, για μετάληψη των αχράντων μυστηρίων κι΄όχι για ψυχαγωγία...       

συλλεκτικό υλικό μόνο για όσους αγαπάνε τον κινηματογράφο

ΚΛΙΚ ΕΔΩ  κινηματογραφικά θέματα

ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΙ VIDEO

ΣΠΥΡΟΣ ΣΚΟΥΡΑΣ ο μαικήνας του Χόλιγουντ κι΄ο κολέγας του Χρουστσόφ

ΚΛΙΚ ΕΔΩ για ΒΙΝΤΕΟ  οι Ελληνες του Χόλιγουντ

---------------------------------------------

---------------------------------------------------------------------------

 

και Έλληνες διεκδίκησαν

αλλά και κέρδισαν Όσκαρ 

Paxinou KazanEl2 ManososkarTsakirisVaxliotiVangelisPap osc5 Zorbafilm GavrasK2 osc9 osc11

Κατίνα Παξινού (β΄ρόλος "Για ποιόν χτυπά  η  καμπάνα") Ηλίας Καζάν  ( 3 Όσκαρ: σκηνοθεσία "Συμφωνία κυρίων" 1947  και "Το λιμάνι της αγωνίας" 1954 - Συνολικό έργο ) Μάνος Χατζιδάκις (μουσική "Ποτέ την Κυριακή" 1960)  Τζορτζ Τσακίρης (β΄ρόλος "Γουέστ σάιντ στόρι" 1961)   Θεώνη Βαχλιώτη (κοστούμια- " Ο μεγάλος Γκάσμπι" 1974) Βαγγέλης Παπαθανασίου (μουσική "οι δρόμοι της φωτιάς" 1981) Ολυμπία Δουκάκις (β΄ρόλος "Κάτω απο τη λάμψη του φεγγαριού" 1987) Βασίλης Φωτόπουλος (σηνογραφία  "Zorba" 1964) Κώστας Γαβράς ( σεναρίου "ο αγνοούμενος" 1982) Ντιν Ταβουλάρης (σκηνικά "ο Νονός" 1974)  Αλεξάντερ Πέην (Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος) (σενάριο "Πλαγίως" 2005)

Βασίλης Γεωργιάδης 2 υποψηφιότητες ξένης ταινίας!

GeorgiadVasilΕιδική μνεία πρέπει να γίν ει για τον σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη, του aabcdeοποίου δυο δημιουργίες  ήσαν  υποψήφιες για Όσκαρ καλύτερης ξένης ταινίας.  "τα κόκκινα φανάρια" (σενάριο Αλ. Γαλανός)   και "το αίμα βάφτηκε κόκκινο" (σενάριο Ν. Φώσκολος). Ακόμη η ταινία του "Κορίτσια στον ήλιο" (παραγωγή Κλ. Κονιτσιώτη) προτάθηκε για την Χρυσή Σφαίρα των ξένων ανταποκριτών του Χόλιγουντ. Η φωτο είναι από τη ταινία "Το χώμα βάφτηκε κόκκινο" (παραγωγή Φίνος Φιλμ - 1966) με τους Νίκο Κούρκουλο και Γιάννη Βόγλη. Δυό αδέρφια  πατέρα τσιφλικά στο KokkFanarκάμπο, αλλά με φόντο τα Μετέωρα,  με διαφορετικούς χαρακτήρες και αντίθετα πιστεύω, αντιφέγγισμα από ποιοτική καουμπόυκη ταινία.  Και ο Βασίλης Γεωργιάδης δήλωνε παιδί του Ροζικλαίρ... 

Στη ταινία "τα κόκκινα φανάρια" (1964) η μουσική και τα τραγούδια είναι του Σταύρου Ξαρχάκου. Στη φωτο Γιώργος Ζαμπέτας, Δέσπω Διαμαντίδου, Γρηγόρης  Μπιθικότσης, Φαίδων Γεωργίτσης. 

 

 

BeniniRobertΚαι οι δυό είναι ηθοποιοί, ο ένας βραβευμένος σε παγκόσμια θέα  Όσκαρ, στο Χόλιγουντ, ο άλλος μόνο με πανελλαδική, βραβείο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Και οι δυό είναι εκρηκτικά ταλέντα, με τη διαφορά:  ο Ρομπέρτο Μπενίνι, ο Ιταλός, λάμπει μέσω διεθνών κινηματογραφικών συμφερόντων, μάνατζερ,  ατζέντηδων, διαφημιστών και χορηγών, ενώ ο Νίκος Καλογερόπουλος, ο Έλληνας,KalogeropNik είναιι μοναχούλης  σαν καλαμιά στο κάμπο...

 Ο Μπενίνι, παρουσιάζοντας στο Βερολίνο τη νέα του ταινία "ο τίγρης και το χιόνι" σέρνει πίσω του κάμερες και φωτογράφους, περιοδικατζήδες, παραγωγούς, καναλάρχες, θαυμαστές, εκατομμύρια δολάρια... Ο Καλογερόπουλος, παίζοντας στο  "Νέο Ριάλτο" της Κυψέλης, το θεατρικό του έργο "οι κυνικοί ξανάρχονται" (κείμενο που τσακίζει κόκαλα)  μόνος του σκηνοθετεί, σκηνογραφεί και πρωταγωνιστεί και τραγουδάει με τους οργανοπαίχτες-ηθοποιούς συνεργάτες του.    

 

Αδικημένοι Έλληνες ηθοποιοί λόγω εγκλωβισμού γλώσσας

Πέρυσι ήταν ο Ψυχογιός, που κέρδισε το Όσκαρ ντοκιμαντέρ, εφέτος είναι ο Λάνθιμος, που διεκδικεί το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.  Αλλά από την σκληρή ανατριχιαστική φωτογραφία του "The cave" ως τόυς ωμούς αλληγορικούς  διαλόγους του "Κυνόδοντα"  υπάρχει η διαφορά  ότι κάποιοι θεατές ποτέ δεν θα τους καταλάβουν ...  Με την ευκαιρία  αυτών των  βραβείων θυμάμαι  δικούς μας ηθοποιούς που θα μπορούσαν να έχουν κερδίσει Όσκαρ αν δεν ήσαν εγκλωβισμένοι στη γλώσσα μας. Ψάχνοντας  στο You Tube   βρίσκω τον   βραβευμένο στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης  Νίκο Καλογερόπουλο με την Βέρα Κρούσκα,  σε μιά σκηνή που θυμίζει την πεντάμορφη και το τέρας, αλλά και σε μιά πρόσφατη συνέντευξή του. 

Oscar

Στη δεκαετία του 60 η Μαρία Κάλλας ήταν η κορυφαία σταρ της όπερας και δυο ακόμη  Ελληνίδες πρωταγωνιστούσαν  στον διεθνή κινηματογράφο, η Μελίνα Μερκούρη και η Ειρήνη Παππά. Η πρώτη, με μια χούφτα  Έλληνες ηθοποιούς και το μπουζούκι (σκηνοθεσία Ντασέν, μουσική Χατζιδάκι)  έλαμψε και στο Μπρόντγουεη, ενώ η δεύτερη  ενθουσίασε τους κριτικούς στις « Τρωάδες », με σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη. Ήταν τότε, που οι Έλληνες έμπαιναν πρωτοσέλιδοι στις αμερικάνικες εφημερίδες!  Όλη η υφήλιος εδονείτο από τα « Παιδιά του Πειραιά » και τον « Ζορμπά » και οι ταινίες του Ηλία Καζάν έσπαζαν τα ταμεία, όπως και στις πωλήσεις οι άριες της Κάλλας! Ήταν τότε που δεκαπέντε ελληνικές φωνές πρωταγωνιστούσαν στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου! Ήταν τότε, που ο Αριστοτέλης Ωνάσης kabanaέσερνε από τη μύτη τον Ουίνστον Τσόρτσιλ, το πριγκιπάτο του Μονακό, την Γκρέτα Γκάρμπο, την Ελίζαμπεθ Τέηλορ, τον Ρούντολφ Νουρέγιεφ, τους παπαράτσι και τα ΜΜΕ...

 Με την ευκαιρία των Όσκαρ, ποιός θυμάται ότι τον 20ο αιώνα είχαν κερδίσει αυτό το βραβείο η ηθοποιός Κατίνα Παξινού, ο σκηνοθέτης  Ηλίας Καζάν, οι συνθέτες  Μάνος Χατζιδάκις και Βαγγέλης Παπαθανασίου, ο σκηνογράφος Βασίλης Φωτόπουλος, η ενδυματολόγος Θεώνη Βαχλιώτη, οι ηθοποιοί Τζορτζ Τσακίρης και Ολυμπία Δουκάκη,ο σκηνθθέτης Κώστας Γαβράς. Ακόμη ότι ο Τέλης Σαβάλας είχε προταθεί για Όσκαρ, όπως και ο Νίκος Κούρκουλος για βραβείο Τόνι, το αντίστοιχο θεατρικό του Όσκαρ; Ή ότι  δυο φορές ταινίες του  σκηνοθέτη Βασίλη Γεωργιάδη ( «Κόκκινα φανάρια » και « Το αίμα βάφτηκε κόκκινο » ) είχαν προταθεί για Όσκαρ ξένης ταινίας; Ποιός ξέρει ότι ο χορογράφος του Φρεν Αστερ ήταν ο Ερμής Παν ( Παναγιωτόπουλος ) ή ο Σπύρος Σκούρας ήταν πρόεδρος της Τουέντιθ Σέντσουρυ Φοξ τη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ;

φωτο: Τη χρονιά που καλύτερη ταινία αναδείχθηκε η <<Καζαμπλάνκα>> (1943) το Όσκαρ β΄γυναικείου ρόλου παίρνει η Κατίνα Παξινού ως Πιλάρ στο <<Για ποιόν χτυπά η καμπάνα>> του Χεμινγουέη, που αναφέρεται στον εμφύλιο ισπανικό..Πρωταγωνιστής ο Γκάρυ Κούπερ, όρθιος δεξιά.

 

 το σινεμά έχει ποίμνιο,πριμάτους

 όπως η εκκλησία, αλλά και πριμαντόνες AdersonJ όπως η όπερα... 

Η Κατίνα Παξινού μου είχε πει:

Όταν ζούσα στο Χόλιγουντ  κατάλαβα ότι ο κινηματογράφος είναι σαν την εκκλησία, με τους πριμάτους και τις πριμαντόνες που με τις χρυσοποίκιλτες αμφιέσεις  μαγεύουν ή αποβλακώνουν τους θεατές-ποίμνιο.. Μπροστά στις κάμερες, αλλά και πίσω τους, υπάρχουν καλοί και κακοί επαγγελματίες, αλλά κυρίως τα πάντα κινούν άπληστοι στο δολάριο παραγωγοί.

(foto: Η ντέιμ Τζούντιθ Άντερσον, κορυφαία δραματική ηθοποιός του θεάτρου και του Χόλιγουντ, μου είχε τονίσει: Τραγωδός σαν την Κατίνα δεν θα ξαναγεννηθεί!)

 

μετά το Σκούρα, ένας ακόμη Έλληνας

πρόεδρος της FOX ο Γιαννόπουλος

kabana adimakarth Bogard GiannopoulD

Κατίνα Παξινού το πρώτο ελληνικό Όσκαρ  Η μεγάλη τραγωδός   στη διάρκεια του Β παγκοσμίου πολέμου, κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ. Εκεί  παίζει δίπλα στον Γκάρυ Κούπερ την Πιλάρ του εμφυλίου ισπανικού, στο έργο του Έρνεστ Χέμινγουεη " Γιά ποιόν χτυπά η καμπάνα", που της χαρίζει Όσκαρ. Σπύρος Σκούρας ο πρώτος Έλληνας πρόεδρος της μεγάλης κινηματογραφικής εταιρίας Τουέντιθ Σέντσουρυ Φοξ για μιά εικοσαετία. (την περίοδο του μακαρθισμού τάχθηκε κατά των καλλιτεχνών που αντιστάθηκαν στον Μακάρθυ, επι κεφαλής των οποίων ήταν και ο     Χάμφρευ Μπόγκαρτ) Καζαμπλάνκα (η δημοφιλέστερη ταινία όλων των εποχών) Τζιμ-Δημήτρης  Γιαννόπουλος, ο δεύτερος Έλληνας, που είναι πρόεδρος στην ίδια εταιρία εδώ και 15 χρόνια.

HermesPan4 HermesPan1 Hermespan2 Hermespan3 

ο Έλληνας χορευτής και χορογράφος των μεγάλων μιούζικαλ του Μπρόντγουεη και του Χόλιγουντ Hermes Pan (Παναγιωτόπουλος - από τη Πάτρα) ενώ διδάσκει τον Φρεντ Αστέρ και χορεύει με την Μπέτυ Γκρέημπλ.

 

Σπύρος Φωκάς ο ωραίος Έλληνας της Τσινετσιτά  

 

 

Στην Αμερική υπάρχει ένα μεγάλο  κανάλι που παίζει 12-2 (late show)  και 2-4 (Late - late show) τη νύχτα παλιές ταινίες, με τους τίτλους τους σε προκαθορισμένες ημερομηνίες από την αρχή του χρόνου. Έτσι μπορείς να επιλέξεις ποιές θέλεις να δεις ή να γράψεις στο ΄βίντεο. Μα είναι δυνατόν, στην Ελλάδα, να σου πετάνε ξαφνικά μια Κατίνα  Παξινού ή ένα Πολ Μιούνι (στα άγρια μεσάνυχτα συνήθως) χωρίς να το πάρεις χαμπάρι;      

η εθνική σταρ και ο διάδοχος

Ειδύλλιο Διαδόχου  Κωνσταντίνου-Βουγιουκλάκη ποτέ δεν αναφέρθηκε στις εφημερίδες, ούτε αυτό  του άγνωστου τότε Κόκκαλη με την ανερχομένη Λάσκαρη. Όσο για τον Νίκο Ξανθόπουλο, το "παιδί του λαού" που έσπαζε  ταμεία σε συνοικίες και επαρχία , κανένας δεν ενδιαφέρθηκε να μάθει ποιό ήταν το κορίτσι του... Μιά ηθοποιός θυμάμαι, που απόφυγε να τη βάλει να παίξει σε ταινία του... Σήμερα τα κανάλια  και τα περιοδικά τα βγάζουν όλα στη φόρα,με γλάστρες και ατάλαντους..., Ίσως γιατί δεν υπάρχουν πιά πρίγκιπες και σταρ κι΄ο καθένας μπορεί ν΄αποχτήσει Τζάγκουαρ και Μαζεράτι με...δόσεις!  

Η περίοδος  εκείνων των ταινιών  του  Κωνσταντάρα-Λαμπρούκου, του Μακρή-μεθύστακα, της Βασιλειάδου, της Βλαχοπούλου, των λατερνατζήδων Αυλωνίτη-Φωτόπουλου, αργότερα του αεικίνητου Βέγγου, ήταν  η καταφυγή του κοσμάκη στις σκοτεινές αίθουσες για να ονειρευτεί και να γελάσει. Αλλά και να δει και ν΄ακούσει τον Χιώτη με τη  Λίντα, τον Καζαντζίδη με την Μαρινέλα, τον Ζαμπέτα, τη Μοσχολιού κι΄όλο το πάνθεο του λαικού πεντάγραμμου...   Ήταν ο καιρός του μπουζουκιού που ο Χατζιδάκις τ΄ ανέβασε από τα υπόγεια στα σαλόνια. Ήταν όμως και ο καιρός των επιτηδείων, που παρέσυραν όχι μόνο κάποιες στάρλετ, αλλά και πρωταγωνίστριες σε  πορνό ταινίες, με τη διαβεβαίωσή  τους ότι θα παιζόντουσαν μόνο σε μακρυνές τριτοκοσμικές χώρες...Που να ξέρανε οι αποσυρμένες σήμερα σταρ, ότι μετά κάποιες δεκαετίες θα αυξάνανε οι κασέτες τους τη κυκλοφορία κάποιων κυριακάτικων εφημερίδων...     

hspace=0hspace=0hspace=0ZoikormiZoiTolis  

* Ο διάδοχος Κωνσταντίνος θερίζει ανθούς και βλαστάρια από Κολωνάκι ως βόρεια προάστια. Σταρ και στάρλετ δεν μπορούν ν΄αντισταθούν στο γαλαζοαίματο ολυμπιονίκη. Στη φωτογραφία η Αλίκη Βουγιουκλάκη, με τον εκδότη Νάσο Μπότση ( μόλις διακρίνεται ) σε θεατρική πρόβα της, ούτε καν σηκώνεται από τη καρέκλα προστά στον Κωνσταντίνο.  Ο δεσμός τους ήταν μια παρένθεση τόσο για το νεαρό διάδοχο, όσο και για την μεγαλύτερή του σε ηλικία εθνική σταρ. Οι λεπτομέρειες της γνωριμίας,του δεσμού και του χωρισμού, είναι σπαρταριστές και απορώ πως ο Δαλιανίδης δεν τις έκανε σενάριο για μιούζικαλ... * Τι να σιγοψυθιρίζει ο ρεπόρτερ στον  Διάδοχο Κωνσταντίνο, την ημέρα που απέκτησε το πρώτο του παιδί; Μήπως, ότι τέλος το κορφολόγημα;  * Ο γαύρος Σωκράτης Κόκκαλης, που έχει αφιχθεί από το Ανατολικό Βερολίνο, δίνει τα διαπιστευτήριά του στη νυκτερινή Αθήνα. Ρίχνει τη ζειμπεκιά του στη Νεράιδα, ενώ ο βάζελος Μπλούης Διακάκης λάτρης των ιπποδρομιών ( ανηψιός του σερ Μπαζιλ Μαυρολέοντα ) ετοιμάζεται να πατήσει το σακάκι του Σωκράτη στη πίστα, αλλά ο πονηρός γαύρος το ρίχνει στο...φλαμέγκο για να το διασώσει. Η γνωριμία του Σωκράτη με τις Ελληνίδες σταρ είχε αρχίσει πίσω από την πύλη του Βρανδεμβούργου, όταν νιόπαντρη πρωταγωνίστρια (που την διασύρει  κυριακάτικο έντυπο) χάθηκε πίσω από το τείχος του Βερολίνου και προθυμοποιήθηκε να την φιλοξενήσει αυτός...   Τελικά όλα θα τα πάρει ο άνεμος, εκτός από τον Σωκράτη Κόκκαλη, που γίνεται αμέσως  ακαταμάχητος εραστής της πλατείας  Κολωνακίου (μπιντέ) και θέτει γερές ρίζες στην μετέπειτα πολιτικοοικονομική ζωή της χώρας. Φαίνεται ότι του έφερε γούρι   η Ζωίτσα  Λάσκαρη, πριν τον παράφορο δεσμό της με τον Τόλη Βοσκόπουλο, τροφή για τους παπαράτσι των λαικών περιοδικών.

    Στο αρχείο μου βρήκα αυτή τη φωτο (δεκαετία του 50) με τον διάσημο  ηθοποιό Ζαν Μαρέ, καθισμένο στο πλακόστρωτο της πισίνας, ενώ πάνω αριστερά, μόλις διακρίνεται ο Φοίβος Ραζής. Ο Γάλλος καλλιτέχνης βρισκότανε στην Αθήνα με RazisFoibosτον επίσης διάσημο Γάλλο ακαδημαικό Ζαν Κοκτό κι΄όταν τυχαία είδανε το νεαρό αθηναίο  μείνανε στήλη άλατος. Ο Κοκτό ανεφώνησε ότι πρόκειται για Έλληνα θεό και τον καλέσανε με τον Μαρέ στο Παρίσι, για να δοκιμάσει τη τύχη του στο σινεμά. Εκεί πρωταγωνίστησε σε ταινία paliofiloiτου Ζακ Λαμπρό, όπου υποδύθηκε  ένα νεαρό Γάλλο  λεγεωνάριο στην Ινδοκίνα!

Τελικά τον ερωτεύτηκε η Ρουμάνα  Νάνσυ Ντιπρέ, σύζυγος του ζάπλουτου ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου "Γεώργιος ο πέμπτος" Ντιπρέ και του παρεχώρησε την βασιλική σουίτα! Ο Φοίβος για καιρό υπήρξε το χαιδεμένο αγόρι του Παρισιού και ο Ζορζ Γκεταρύ μου είχε πει ότι τον ζήλευε ακόμη και ο Πορφύριο Ρουμπιρόζα, πλευμπόυ που είχε παντρευτεί την ζάπλουτη Μπάρμπαρα Χάτον. Σήμερα ο Φοίβος ζει με τη σύζυγό του Ντανιέλ  ( κόρη του ηθοποιού Τζον Λόντερ) και έχει κόρες και εγγόνια. Στη φωτο, πέντε "παιδιά" του Ροζικλαίρ θυμούνται τα περασμένα... Από αριστερά, Τάκης Τακούσης, Μπάμπης Μουτσάτσος, Φοίβος Ραζής, Τάκης Κάβουρας ( ένα φεγγάρι έκανε τον ηθοποιό σε ιταλικές και γαλλικές ταινίες)  και Δημήτρης Λιμπερόπουλος: Ρε συ, θυμάσαι που το επεισόδιο τέλειωνε στο τρένο που ερχότανε κατα πάνω στο δεμένο στις γραμμές παλικάρι, για να πάμε να δούμε τη συνέχεια και την άλλη εβδομάδα;

προστέθηκε στις: Κυριακή 05.09.2010

 
 

:: αρχική :: προφίλ :: επικοινωνία :: εικόνες

© Δημήτρης Λιμπερόπουλος :: ...Webmaster